دسته‌بندی نشده

کلاه باکت (bucket) چیست؟

یکی از کلاه های محبوب در بین مردم کلاه باکت (bucket) است. قطعا برای بسیاری از افراد جالب است که بدانند کلاه باکت چیست و چه شکل و انواعی دارد. در واقع این کلاه نوعی کلاه سطلی شکل است که لبه هایی باریک و رو به پایین دارد. این کلاه زیبا را مردان و زنان در استایل خود به کار می برند و لبه های این کلاه از صورت افراد در برابر تابش نور خورشید محافظت می کند.

کلاه های باکت معمولا دارای تاجی به اندازه 9 تا 13 سانتی متر و لبه ای در حدود 5 سانتی متر می باشند، اما سازندگان مختلف این کلاه، ابعاد متفاوتی را برای تولید کلاه باکت در نظر می گیرند، هرچند که شکل کلی کلاه در هر ابعادی، ثابت می باشد. در این مقاله از وبلاگ کلاه کده در مورد اینکه کلاه باکت چیست و چه تاریخچه و کاربردی دارد، اطلاعات مفیدی را به شما ارائه می دهیم، پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

تاریخچه کلاه باکت

کلاه باکت در ابتدا به عنوان کلاه ماهیگیری مورد استفاده قرار می گرفت، زیرا جنس آن از پشم و ضد آب بود و ماهیگیران و همچنین کشاورزان می توانستند از سر خود در برابر باران و برف با آن محافظت نمایند. پس از آن در سال ۱۹۶۰ این کلاه وارد دنیای مد و فشن شد و زنانی که موهای بلندی داشتند از این کلاه استفاده می کردند. به دلیل استقبال از کلاه باکت در صنعت مد، شکل و جنس کلاه نیز پیشرفت کرد و تنوع آن روز به روز بیشتر شد.

تنوع این اکسسوری جذاب به قدری زیاد شد که در فستیوال های مد به عنوان کلاه فصل معرفی شد و پس از آن در سراسر دنیا محبوبیت گسترده ای یافت. گروه های موسیقی نیز از این کلاه برای تم گروه خود استفاده می کردند و بدین شکل کشورهای مختلف این کلاه های سطلی شکل را با طرح های مختلف و متنوع تولید کردند.

جنس کلاه باکت چیست؟

کلاه باکت یک کلاه معمولی می باشد که از آن در فعالیت های روزانه و در بیرون از منزل استفاده می گردد، به همین دلیل جنس آن معمولا از مواد قابل شست و شو می باشد . بهترین جنس برای کلاه باکت پارچه پنبه ای است، ولی بعضی از تولیدکنندگان از پارچه های دیگری نیز در روند تولید آن استفاده می کنند. جنس کلاه باکت برای فصول سرد و گرم متفاوت است و معمولا برای فصول سرد، این کلاه را از خز یا پشم تولید می کنند و کلاه های باکت تابستانی نیز چند حفره برای تهویه هوا در تاج خود دارند. کلاه های باکت تزئینات متفاوتی دارند، اما نوع مردانه این کلاه تزئینات کمتری نسبت به نوع زنانه آن دارد.

کاربرد کلاه باکت چیست؟

کلاه باکت یا کلاه آفتابگیر یک کلاه گرد با لبه پهن است که از پارچه یا مواد دیگر ساخته می‌شود. این کلاه معمولا برای محافظت از سر و صورت در برابر نور خورشید استفاده می‌شود.

کاربردهای کلاه باکت عبارتند از:

  • کلاه های باکتی که پارچه ضخیم و پشمی دارند برای فصول سرد سال بسیار مناسب هستند و گوش و پیشانی افراد را می پوشانند و از این قسمت ها در برابر سرما محافظت می کنند. کلاه های باکت مخصوص فصول گرم نیز از پوست صورت افراد در برابر تابش مستقیم نور خورشید و آفتاب سوختگی محافظت می نمایند.
  • کلاه باکت از مردم عادی تا سلبریتی ها و افراد مشهور در میان همه اقشار جامعه مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان یک اکسسوری جذاب در صنعت مد شناخته می شود. انواع مختلف این کلاه همراه با تزئینات خاص، برای خانم ها در بازار موجود است.

 

تیپ مناسب با کلاه باکت

کلاه باکت یک لوازم جانبی مد همه کاره است که می تواند با انواع مختلف لباس ها ست شود. در اینجا چند ایده برای تیپ با کلاه باکت آورده شده است:

  • یک کلاه باکت جین را با یک تی شرت سفید، یک شلوار جین و یک جفت کفش کتانی ست کنید. این تیپ برای یک روز گشت و گذار در شهر یا یک روز خرید عالی است.
  •  یک کلاه باکت مشکی را با یک پیراهن سفید، یک کت و شلوار و یک جفت کفش پوتین ست کنید. این تیپ برای یک مهمانی یا یک رویداد رسمی عالی است.
  • یک کلاه باکت برزنتی را با یک ژاکت، یک شلوار جین و یک جفت کفش بوت ست کنید. این تیپ برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا کمپینگ عالی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *